Эрүүл хооллолт

Хоолны дэглэмийн тухай худал зөвлөмжүүд

Цахим сүлжээнд турах талаар маш олон зөвлөгөө байдаг бөгөөд тэдгээрийн зарим нь энгийн байдаг бол зарим нь санаанд багтамгүй санагддаг билээ. Ялангуяа хоолны дэглэмийн тухай мэдээллүүд нь итгэхэд эсвэл дагахад бэрх байдаг. Мөн тэдгээр зөвлөмжүүд бүгд үнэн байдаггүй гэнэ шүү. Ингээд энэ талаарх мэдээллийг танд хүргэе.

Хоолны дэглэмийн тухай худал зөвлөмжүүд Хадгалах

Цусныхаа бүлэгтээ тохируулж хэрхэн зөв хооллох вэ?

Хүний цусны бүлэг нь бие махбодын зарим хоол боловсруулах үйл ажиллагаатай холбоотой байдаг. Тийм ч учраас хүн бүр цусныхаа бүлгээс хамааран харилцан адилгүй, яг өөрсдөдөө тохирсон хоолны дэглэм барьснаар үр дүнгээ өгдөг байна. Хэрэв та цусны бүлгээ тодорхойлсон бол доорх зөвлөгөөний дагуу хоол хүнсээ сонгож, хэрэглэх боломжтой.

Цусныхаа бүлэгтээ тохируулж хэрхэн зөв хооллох вэ? Хадгалах

Таныг аяга кофе ууснаас илүү сэргээж чадах хоол хүнс

Нэрт хоол тэжээлийн судлаач Либби Уивер /Libby Weaver/ өөрийн "The Squirrel in a Wheel Syndrome” номдоо турах, бухимдлаа багасгах, уураа дарахын тулд кофе ууж болохгүй хэмээн зөвлөсөн байна. Учир нь ихэнх хүмүүс өглөө сэргэх юм уу ядарсан, уурласан үедээ кофе уухгүй л бол тайвширч чадахаа больсон байдаг. Гэтэл кофеноос өөр сэргээгч үйлчилгээтэй олон зүйл байдгийг бид төдийлөн сайн мэддэггүй. Дараах бүтээгдэхүүнүүд таны биед кофеноос дутуугүй үйлчилж таныг аяга кофе ууснаас илүү сэргээх болно. ​

Таныг аяга кофе ууснаас илүү сэргээж чадах хоол хүнс Хадгалах

Өдөр бүр овьёос идвэл таны биед ямар өөрчлөлт гарах вэ?

Өдөрт идэх хоол хүнснээс хүний биед хамгийн чухал хэрэгцээтэй, шим тэжээлтэй нь өглөөний цай, тэр дундаа овьёостой өглөөний цай гэдэгтэй ихэнх эрдэмтэд санал нийлдэг. Иймд та бүхэнд өдөр бүр овьёос хэрэглэхийн ач тусыг танилцуулъя. Гол нь таны идэх овьёос шинэхэн, гэмтэлгүй, бохирдоогүй байх хэрэгтэй. Мөн та овьёосыг шинэ жимс, самар, цөцгийн тос, тослог багатай тарагтай хамт хэрэглэвэл илүү үр дүнтэй гэдгийг анхаараарай.

Өдөр бүр овьёос идвэл таны биед ямар өөрчлөлт гарах вэ? Хадгалах

Биеийн хор гадагшлуулж, гэдэс цэвэрлэдэг 10 хүнсний бүтээгдэхүүн

Амрах завгүй ажиллаж буй өрсөлдөөнт нийгэмд ихэнх хүмүүс эрүүл хооллолт гэх ойлголтыг мэддэг ч бодитоор хэрэгжүүлдэггүй. Үр дүнд нь хүн амын дийлэнх хувь нь илүүдэл жин болон ходоодны үрэвсэлтэй болсон байдаг. Тийм учраас бид танд таны бие махбодод хуримтлагдсан элдэв хорыг гадагшлуулах ид шидтэй хүнсний бүтээгдэхүүнүүд онцлон хүргэж байна. 

Биеийн хор гадагшлуулж, гэдэс цэвэрлэдэг 10 хүнсний бүтээгдэхүүн Хадгалах

Балетчин бүсгүй хоолоо сойхгүйгээр турсан нууцаа дэлгэлээ!

Англи гаралтай Сасси Грегсон-Уильямс (Sassy Gregson-Williams) бол 20 настай балетын бүжигчин бөгөөд хувийн блогоороо дамжуулан дэлхий даяар хэдэн зуун мянган бүсгүйчүүдэд урам зориг өгч яваа бүсгүй юм. Урьд нь тэрээр биеийн жингээ хадгалахын тулд хоолоо сойсноос гадна олон цагийн дасгал сургуулилтын улмаас эрүүл мэндээ хохироодог байжээ. Үүний дараа тэрээр эрүүл мэндээ ямагт нэгт тавьж ирсэн бөгөөд түүний энэ хугацаанд цуглуулсан мэдлэгээс нь суралцацгаая.  

Балетчин бүсгүй хоолоо сойхгүйгээр турсан нууцаа дэлгэлээ! Хадгалах

Жирэмсэн эмэгтэйчүүд кофе уух нь урагт ингэж нөлөөлдөг!

Кофе нь ургийн хөгжилд сөргөөр нөлөөлж хүүхдийн жинг огцом бууруулдаг болохыг Ирландын Дублины их сургуулийн эрдэмтэд тогтоожээ. Хэрэв та кофенд үнэхээр дуртай бол нэг өдөрт хэрэглэж байгаа кофены хэмжээ 200 мг-аас хэтрэхгүй байх ёстой гэнэ. Өөрөөр хэлбэл энэ хэмжээ нь жирэмсэн эх өдөрт 283 гр кофе 700 гр цай ууж болно гэсэн үг.

Жирэмсэн эмэгтэйчүүд кофе уух нь урагт ингэж нөлөөлдөг! Хадгалах

Хуурамч хүнсний бүтээгдэхүүнийг хэрхэн таних вэ?

Аж үйлдвэрлэлийн хамгийн чухал салбаруудын нэг болох хүнсний үйлдвэрлэлийн салбар дэлхий нийтийн хэрэгцээг дагаад байнгын хувьсан өөрчлөгдөж, техник технологи, үйлдвэрлэлийн аргуудаа шинэчлэх шаардлагатай болж байдаг. Үүнийг дагаад хямд төсөр аргаар хуурамч бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэж ашиг олох гэсэн болчимгүй үйлдлүүд сүүлийн үед ихэсчээ. Үүний нотолгоо болгож хэд хэдэн баримтыг сонирхуулъя. Тиймээс та хүнсний бүтээгдэхүүн худалдаж авахдаа болгоомжтой байхад илүүдэхгүй болов уу.

Хуурамч хүнсний бүтээгдэхүүнийг хэрхэн таних вэ? Хадгалах

Хийжүүлсэн ундаанаас илүү эрүүл мэндэд хортой ундаанууд

Хийжүүлсэн ундаа уух нь хүний биед хортой гэдгийг бид бүгд мэднэ. Гэхдээ өнөө цагт ганцхан хийжүүлсэн ундаа ч гэлтгүй уухад хортой зүйлс их болсон. Ийнхүү бид таны эрүүл мэндэд аюул учруулах уух зүйлсийн жагсаалтыг хүргэхээр бэлтгэлээ. Магадгүй таны идэх дуртай ундаа энд байж мэднэ. Хэрвээ тийм бол түүнийгээ аль болох хэрэглэхээс татгалзаарай. 

Хийжүүлсэн ундаанаас илүү эрүүл мэндэд хортой ундаанууд Хадгалах

Дасгал сургуулилт хийхийн өмнө идэж болох, болохгүй хоол хүнс

Дасгал, сургуулилтын үр дүн ямар байх нь олон хүчин зүйлээс хамааралтай байдаг. Тухайлбал бэлтгэлийг үеэрх идэвхтэй байдал, дасгал сургуулилт хийх цагийн хуваарь, зөв хооллолт гэх мэт. Харин эдгээр дундаас зөв хооллолтын асуудал хамгийн чухал нь бөгөөд бэлтгэлийн үеэр юу идэх, юу идэж болохгүйг хүмүүс төдийлөн сайн мэддэггүй. Ингээд бэлтгэл хийхийн өмнө хэрэглэхийг хориглодог хоол хүнстэй танилцацгаая.

Дасгал сургуулилт хийхийн өмнө идэж болох, болохгүй хоол хүнс Хадгалах

Ямар хүнсний бүтээгдэхүүн идвэл эрт хөгшрөлтөөс сэргийлж чадах вэ?

Ямар ч хүн хөгшрөлтөөс зугтааж чадахгүй. Ихэнх тохиолдолд исэлдэлтийн үйл ажиллагаанаас болж биеийн эд, эсүүд гэмтэж арьсны хөгшрөлт явагддаг. Үүнтэй холбогдуулан Эрланген-Нюрнберг их сургуулийн эрдэмтэд хөгшрөлтийн эсрэг үйлчилгээтэй хүнсний бүтээгдэхүүнүүдийг олж тогтоожээ. Хэрвээ та хөгшрөхийг хүсэхгүй байвал дараах төрлийн хүнсний бүтээгдэхүүнийг хэрэглээрэй. 

Ямар хүнсний бүтээгдэхүүн идвэл эрт хөгшрөлтөөс сэргийлж чадах вэ? Хадгалах

Амин дэмүүдийг ямар хоол, хүнснээс авч болох вэ?

Хүний биеийн биологийн үйл ажиллагаа хэвийн явагдаж, эрүүл байхад амин дэм зайлшгүй хэрэгтэй билээ. Ихэнх хүмүүс хэрэгцээт амин дэмээ идэж буй жимс, ногооноосоо авдаг бол зарим нь нэмэлт бэлдмэл маягаар авдаг. Гэхдээ хүмүүс эрүүл мэндийн салбарын мэргэжилтэн, судлаач биш л бол ямар хүнсний бүтээгдэхүүнээс ямар амин дэм авч болох талаар яг тодорхой мэдэхгүй шүү дээ. Ингээд тэдгээр амин дэмүүд таны яг юунд хэрэгтэй болон тэдгээрийг юунаас, хэрхэн авах талаар дэлгэрэнгүй бөгөөд ойлгомжтой тайлбарлаж өгье.

Амин дэмүүдийг ямар хоол, хүнснээс авч болох вэ? Хадгалах